سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعلیم وتربیت

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش خبر داد: اصلاح شیوه های مدیریتی مجتمع های آموزشی و پرورشی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با بیان این که تشکیل مجتمع های آموزشی براساس مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش بوده است گفت: به دلیل وجود برخی ضعف ها، اصلاح شیوه های مدیریتی این مجتمع ها در دستورکار شورای عالی آموزش وپرورش قرار گرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومیوزارت آموزش وپرورش، محمد دیمه ور اظهار کرد: جذب و استخدام نیروی انسانی براساس قانون بر عهده معاونت برنامه ریزی سرمایه انسانی ریاست جمهوری می باشد و آموزش وپرورش در صورت صدور مجوزهای مربوط ، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه موضوع اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی در دوره ابتدایی، براساس مصوبات ابلاغ شده شورای عالی آموزش وپرورش می باشد افزود: این شیوه از ارزشیابی در رسیدن به اهداف تعیین شده از موفقیت نسبی برخوردار بوده ونیازمند برخی اصلاحات و اقدامات در اجرا و نیز زمینه سازی برای برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزش نیروهای انسانی، معلمان و همچنین آگاهی بخشی اولیا پیرامون جایگاه این شیوه ارزشیابی می باشد.

دیمه ور درباره برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی تصریح کرد: باتوجه به تغییرات کتب درسی در
پایه های مختلف و براساس نظام جدید آموزشی، دوره های آموزشی ضمن خدمت، و براساس اولویت های زمان بندی تعیین شده و میزان ساعت آموزشی ضمن خدمت پیش بینی شده، برای کلیه معلمان پایه مربوطه اجرایی می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش ؛ با عنایت به اینکه تشکیل مجتمع های آموزشی وپرورشی ، براساس مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش بوده است، خاطرنشان کرد: بازنگری، اصلاح و یا حذف شیوه های مدیریتی آن نیز باید توسط آن شورا انجام پذیرد.

وی ادامه داد: نتایج بررسی ها وپژوهش ها، در زمینه شیوه اجرای مدیریت در مجتمع های مورداشاره ، ضعف ها وناکارآمدی هایی را نشان داده است. به همین دلیل تعیین تکلیف ادامه کار و یا اصلاح شیوه های مدیریتی آنها در دستور کار شورای عالی آموزش وپرورش قرار دارد.

وی در خصوص تأمین تجهیزات آموزش ابتدایی گفت: آموزش وپرورش ، از زمان اجرای نظام جدید آموزشی اقدام به تخصیص و ابلاغ اعتبار ویژه تجهیزات، با تمرکز در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته روستایی و عشایری و نیز تأمین امکان سخت افزاری و نرم افزاری برای آموزش درس کار و فن آوری در پایه ششم ابتدایی نموده است.


ارسال شده در توسط احمد گودرزی