سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعلیم وتربیت


 

وزیر آموزش و پرورشطرح رتبه بندی معلمان اواخر اسفند به مجلس می رود
وزیر آموزش و پرورش در جمع نمایندگان عضو فراکسیون فرهنگیان گفت: طرح رتبه بندی معلمان اواخر اسفند به مجلس ارائه می شود.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر علی اصغر فانی در دیدار با نمایندگان عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های اعلام شده در وزارت آموزش و پرورش گفت: با برنامه ریزی و تلاش هایی که صورت گرفته است خوشبختانه شاهد هستیم سیاست های اعلام شده در بسیاری از زمینه ها به نتیجه رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست ساماندهی نیروی انسانی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت دانش آموز به نیروی انسانی در این وزارتخانه 5/11 است . یعنی به ازای هر 5/11 دانش آموز یک نیرو داریم و این نسبت یک نسبت مساوی نیست .

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به مطالعات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای مدیریت منابع انسانی افزود: در مدت 8 ماه گذشته مطالعه و برنامه ریزی های دقیقی در این خصوص صورت گرفت و خوشبختانه با توفیقات به دست آمده علی رغم افزوده شدن آمار دانش آموزان و خروج 000/20 نیروی انسانی در بخش آموزش ما موفق شدیم بازگشایی مدارس را به خوبی آغاز کنیم و کلاس های درسی بدون معلم نماند و ساماندهی نیروی انسانی در بهترین وضعیت انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست توسعه مشارکت ها در امر آموزش و پرورش عنوان کرد: با اجرای این سیاست موفق شدیم در تعاملی سازنده با دیگر سازمان ها و ارگان های منابع جدیدی را در اختیار توسعه و ارتقای آموزش و پرورش قرار دهیم و همکاری با سازمان مناطق آزاد نمونه ای خوب از این امر می باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان برخی از مشکلات و موانع دستگاه تعلیم و تربیت خطاب به نمایندگان عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند که یکی از این مشکلات فضای آموزشی است به گونه ای که یک سوم فضای آموزشی از استاندارد مناسب برخوردار نیست و مقاوم سازی این مدارس نیازمند حرکت جهادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تخصیص اعتبارات ویژه مقاوم سازی مدارس است.

فانی با اشاره به اهمیت انگیزه و رضایت شغلی در بین معلمان ادامه داد: ارتقای انگیزه معلمان از مسائل مهمی است که در دستور کار ما قرار دارد و به همین منظور پیگیری های جدی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان انجام گرفته و امیدواریم که این طرح مهم تا اواخر اسفندماه به مجلس شورای اسلامی ارایه شود تا موجبات ارتقای انگیزه و مهارت های حرفه ای و شغلی معلمان را فراهم سازد.

گفتنی است، در این دیدار نمایندگان عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از وزارت آموزش و پرورش به بیان  دیدگاه های خود با وزیر آموزش و پرورش پرداختند


ارسال شده در توسط احمد گودرزی