سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعلیم وتربیت

توانمند سازی نیروی انسانی، مهم‌ترین محور طرح تعالی

جامعه > آموزش - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: فقر مستندسازی تجربیات مدارس یکی از مهم‎ترین آسیب‎های جامعه آموزشی کشور است.

به گزارش ایسنا، علی زر افشان 11 شهریورماه در کارگروه تخصصی با مدیران مدارس متوسطه استان، با بیان اینکه 105هزار مدرسه در کشور فعال است، افزود: فقر مستندسازی یکی از مهم‎ترین آسیب‎های جامعه آموزشی کشور است؛ چراکه ما باید در کشور 105 هزار تجربه برتر داشته باشیم.

وی مستندسازی تجربیات مدارس را در ارتقای سطح آموزشی بسیار موثر دانست و تصریح کرد: توان تصمیم سازی برای نظام تعلیم و تربیت نیز اهمیت دارد، چراکه ارتقای آموزشگاهی و برنامه متعالی مدیریت مدرسه به معنای تصمیم گیری صحیح و برنامه ریزی مطلوب است.

زرافشان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق در تعلیم و تربیت، گفت: از همه استان‌ها انتظار می‌رود از ظرفیت‌های آموزشی خود با برنامه ریزی صحیح در حد مطلوب استفاده کنند.

ارتقای کیفیت در مدارس عملی شود

وی اظهارکرد: مدیران مدارس باید با یادگیری خود ارزیابی، مشارکت و با به کارگیری برنامه، ارتقا کیفیت را در مدارس عملی کنند.

زرافشان با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای ارتقای کیفیت مدارس متوسطه استان، افزود: از هر منطقه استان هشت مدرسه در طرح برنامه تعالی مدیریت شرکت می‎کند که باتوجه به اینکه این استان 17منطقه دارد 136 مدرسه این استان مجری این طرح می‎شوند.

وی با بیان اینکه استان در بسیاری از شاخص‎ها از میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: باید از این استان بیش از سایر استان‎ها طلب کیفیت کنیم؛ چراکه جمع بسیار فرهیخته‎ای از فرهنگیان در این استان فعال هستند.

به گفته زرافشان، آمار نشان می‌دهد 84.87 درصد از فرهنگیان استان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند در حالی که میانگین کشوری 76درصد است و استان هشت درصد از میانگین کشوری جلوتراست.

وی با بیان اینکه در این استان میانگین تحصیلات معلمان با مدرک لیسانس و بالاتر 96درصد است، خاطرنشان کرد: در کشور بالعکس این استان میانگین تحصیلات کارمندان از معلمان بالاتر است این بدین معناست که انتظار ارتقا کیفیت در این استان بیش از سایر استان‌هاست.

توانمند سازی نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین محورهای طرح تعالی است

زرافشان با تاکید برلزوم افزایش اثربخشی نیروی انسانی در تعلیم و تربیت، اظهار کرد: توانمند سازی نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین محورهای طرح تعالی است که با برنامه ریزی خاص و دقیق محقق می‌شود.

وی میزان تراکم دانش آموزی را یکی از شاخص‎های این طرح برشمرد و گفت: در مقطع متوسطه نسبت تعداد دانش آموزان استان به معلمان 12.75 است درحالی که میانگین کشوری 17.25 می باشد این آمار نشان می‌دهد که فضا برای تعامل بیشتر معلمان و دانش آموزان در استان کاملا فراهم است.

به گفته وی، اثربخشی دانش آموزان از یکدیگر یکی از روش‎های مطلوب یادگیری است که بهتر است معلمان نیز بر یکدیگر اثر گذار باشند.

 

 

 


ارسال شده در توسط احمد گودرزی