سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعلیم وتربیت

ده مطالبه معلمان از دولت یازدهم

در شرایطی که همگان از اهمیت شغل معلمی و ارتقای سطح معیشت این قشر از جامعه صحبت میکنند و به نوعی برای فرهنگیان جامعه وعدههای خوش آب و رنگی را مطرح میکنند، حال و هوای این روزهای معلمان جامعه روایتگر وضعیت دیگری است. به گزارش رویش نیوز به نقل از وطن امروز، یکی از مواردی که در زمان انتخابات ..

 

در شرایطی که همگان از اهمیت شغل معلمی و ارتقای سطح معیشت این قشر از جامعه صحبت می‌کنند و به نوعی برای فرهنگیان جامعه وعده‌های خوش آب و رنگی را مطرح می‌کنند، حال و هوای این روزهای معلمان جامعه روایتگر وضعیت دیگری است.

به گزارش رویش نیوز به نقل از وطن امروز، یکی از مواردی که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری روی آن بسیار مانور داده شد رفع دغدغه‌های فرهنگیان بود و این موضوع در تمام وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی آن زمان مطرح و باعث امید بستن فرهنگیان به دولت جدید شد تا شاید گامی در جهت عملی‌شدن این وعده‌ها بردارد، اما تا به امروز نه‌تنها تغییر محسوسی در وضعیت معیشت و رفاه اقشار فرهنگی و بویژه معلمان حاصل نشده است، بلکه  به نظر می‌رسد به دلیل وجود مشکلات مدیریتی در سطوح بالای آموزش و پرورش، این وزارتخانه با مشکلات دیگری هم در بحث تغییرات پی‌درپی مدیران مواجه  شده است. از سوی دیگر در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش یک کارت زرد از نمایندگان مجلس دریافت کرده است و زمزمه استیضاح وی به گوش می‌رسد که همه این موارد به‌خوبی نشان می‌دهد که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم نه‌تنها باری از دوش معلمان کم نشده بلکه روز به روز به دغدغه‌های ریز و درشت این قشر از جامعه افزوده شده است. در همین ارتباط به سراغ برخى از معلمان رفتیم و پاى صحبت‌شان نشستیم. صد البته که این مطالب بیانگر همه  خواسته‌هاى تمامی معلمان نیست اما در حکم مشتى نمونه خروار زمینه‌ساز آشنایى با خواسته‌ها، نگرانى‌ها و نیازهاى این مجاهدان عرصه فرهنگ می‌شود.

نظام پرداخت هماهنگ

قادر فاروغی، کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت و از  معلمان استان البرز با اشاره به این مطلب که «نظام پرداخت هماهنگ» برخلاف برخى ارگان‌ها در آموزش و پرورش به درستى اجرا نمی‌شود، به «وطن‌امروز» می‌گوید: بیشتر خواسته‌هاى ما در زمینه اقتصادى است. این واقعیتى انکارناپذیر است که حقوق و مزایاى کارمندان این وزارتخانه در سطح  پایینی قرار دارد و متاسفانه شاهد آن هستیم که در زمینه شخصیت و جایگاه  و احترامى درخور شأن معلمان آنطور که باید در مواردی به وعده‌ها عمل نمى‌شود.

تمرکز بر کیفیت باشد نه کمیت

اما رضا دهقان، کارشناس مدیریت با 28 سال سابقه تدریس و طرح این پرسش که آیا تغییر چندباره نظام آموزشى کمکى به بالابردن سطح آموزش کرده است؟ به «وطن‌امروز» می‌گوید: آیا می‌شود نظام آموزشى را به صورت آزمون و خطا برنامه‌ریزى کرد که نتیجه‌اى جز تباه‌شدن نسلى از دانش‌آموزان ندارد؟ وی معتقد است که باید  به کیفیت آموزش و پرورش توجه شود تا کمیت. دهقان در ادامه به بى‌انگیزگى معلمان هم از نظر مادى و هم از نظر معنوى اشاره کرد و بیان داشت: باید در این زمینه فکرى شود تا معلمان دچار سرخوردگى‌هاى اجتماعى نشوند که این خود از عوامل اصلى افت سطح آموزش است.

حق‌التدریسی‌ها را دریابید

اما محمد گلمکانى، معلم جوان و حق‌التدریسى که دست یافتن به تمام آرزوهایش را در گرو برطرف‌شدن مشکلات اقتصادی‌اش مى‌داند با بیان این مطلب که معلمان حق‌التدریسى با وجود آنکه ساعاتى برابر با سایر معلمان را مشغول تدریس هستند، خاطرنشان کرد: در بعضى موارد کمتر از نصف حقوق سایر معلمان به معلمان حق‌التدریس پرداخت مى‌شود و کمترین توجهى به جذب آنها در آموزش و پرورش نمی‌شود.  سجاد وحدانی و علی خودکاری، از دیگر نیروهای حق‌التدریس این وزارتخانه هم به «وطن‌امروز» می‌گویند: در حال حاضر ما مشغول تدریس هستیم و این نشانگر این مطلب است که نیاز وجود دارد اما دولت نمی‌خواهد در مقابل ما تعهد داشته باشد. این در حالی است که اولویت اول برای هر دولتی ایجاد شغل و صد البته امنیت شغلی برای اقشار جامعه است اما با وجود اینکه نیاز به کار ما وجود دارد، نه شغل ما شغل قابل اعتمادی است و نه حقوق و بیمه ما قابل اتکا است.

بیمه طلایی که رنگ مس گرفت

این درحالی است که رضا احمدی، مدرس ریاضی ضمن گلایه از تغییرات مدیریتی صورت‌گرفته در آموزش و پرورش به «وطن‌امروز» می‌افزاید: به همراه تغییر وزیر بسیاری از مدیران هم جای خود را به اشخاصی می‌دهند که تجربه کافی ندارند، هر چند برای مدیران بالاسری خود افرادی کارآمد و معتمد باشند اما کار خود را به‌دلیل نداشتن تجربه کافی با آزمون و خطا پیش می‌برند که این اتفاق در جایی با حساسیت آموزشی می‌تواند فاجعه باشد. به گفته احمدی، از تبعات این شیوه مدیریت می‌توان به سرانجام نرسیدن طرح بیمه طلایی معلمان اشاره کرد که در سایه همین تغییر و تحولات دچار فراموشی شده و آن طور که باید مورد توجه مدیران نیست. به نحوی که در حال حاضر پوشش بیمه طلایی برای فرهنگیان اجرا نمی‌شود.

آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست

نیره‌السادات حسینی، معلم درس مطالعات اجتماعی هم از وضعیت امکانات رفاهی فرهنگیان گلایه دارد و به «وطن‌امروز» می‌گوید: در حال حاضر موضوع تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس به عنوان یک روز بدون کار برای معلمان و دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است تا در این روز فعالیت‌های جانبی و مطالعات خود را انجام داده و برای هفته کاری آتی آماده شوند اما زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که این مصوبه در حال تغییر است. بنابر اظهارات حسینی، تصمیم‌گیری درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها نیازمند نظرسنجی از معلمان و سنجیدن همه جوانب کار است و نباید یک بار این روز را تعطیل و یک بار آن را روز بدون کیف و کتاب برای دانش‌آموزان معرفی کرد و با شیوه آزمون و خطا نباید برای دانش‌آموزان و تعلیم و تربیت کشور تصمیم‌گیری کرد.

پرورش، قربانی آموزش

اما افسانه قاسمی آموزگاری است که از غفلت وزارت آموزش و پرورش از تربیت گله‌مند است و به «وطن‌امروز» می‌گوید: با توجه به هجوم رسانه‌ها و فرهنگ‌هایی که هیچ سنخیتی با آموزه‌های فرهنگی و دینی ما ندارند، متاسفانه این وزارتخانه با بی‌توجهی به موضوع پرورش مرتکب اشتباهی جبران‌ناپذیر شده و بر این روش غلط پافشاری می‌کند.

جایگاه تحقیق کجاست؟

«مهم‌ترین مطالبه من از دولت درخواست امکانات تحقیق و مطالعه است.» کاووس خسروی آموزگاری با سابقه 25ساله است که با بیان این مطلب به «وطن‌امروز» می‌گوید: حساسیت شغل معلمی ایجاب می‌کند که همه معلم‌ها در روز ساعتی را به مطالعه و تحقیق اختصاص دهند تا بتوانند سطح علمی خود را ارتقا داده و در تربیت و آموزش فرزندان کشور موفق باشند.


ارسال شده در توسط احمد گودرزی
خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای فرهنگیان

به گزارش افکارنیوز، علی‌اصغر فانی در برنامه تلویزیونی نگاه دو به برنامه‌های یک صد روزه آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدای ورودم به آموزش و پرورش یعنی در حدود 100 روز پیش، در آستانه بازگشایی مدارس بودیم و تمام تلاشمان بازگشایی خوب مدارس کشور بود که انجام شد.

*شناسایی 700 چالش در آموزش و پرورش

فانی با بیان اینکه همزمان با برنامه‌های روز آموزش و پرورش، چالش‌های را نیز احصا کردیم، گفت: بیش از 700 مسئله و چالش در آموزش و پرورش شناسایی شد و به 4 سیاست جدی رسیدیم.

وی نخستین سیاست را سامان‌دهی نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: بیش از یک میلیون کارمند در 105هزار مدرسه کشور مشغول به خدمت به حدود 12 میلیون و 300هزار دانش‌آموز هستند که این تعداد نیروی انسانی به خوبی توزیع نشده است.

*کمبود 50هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش به نیروهای مازاد در این وزارتخانه اشاره کرد و ادامه داد: در بعضی از مناطق و رشته‌ها با تورم نیروی انسانی و در برخی از مناطق نیز با کمبود مواجه هستیم به گونه‌ای که 58 هزار نیروی مازاد و در کنار آن 50هزار کسری نیروی انسانی داریم.

وی با بیان اینکه در این شرایط تقاضا برای جابه‌جایی فرهنگیان نیز وجود داشت اضافه کرد: ناچار شدیم برخی از دبیران متوسطه را در دوره ابتدایی استفاده کنیم که از این معلمان تشکر می‌کنیم به همین دلیل یکی از سیاست‌های ما سامان‌دهی نیروی انسانی است که امیدواریم در سال‌های 93 و 94 به نتیجه برسد.

*نیازمند مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش هستیم

فانی سیاست دوم آموزش و پرورش را توسعه مشارکت در این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است و باید زمینه‌های مشارکت معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را در برنامه‌ریزی مدرسه فراهم کنیم و در کنار آن مشارکت بخش خصوصی را نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 8.5درصد دانش آموزان یعنی یک میلیون نفر در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که امیدواریم با برنامه‌ریزی این مشارکت افزایش یابد.

فانی محور سوم برنامه‌های خود را توسعه مدیریت آموزشگاهی عنوان کرد و ادامه داد: اگر در یک مدرسه از مدیر توانمند و با انگیزه استفاده کنیم، وی می‌تواند در دانش‌آموزان انگیزه ایجاد کند و فرهنگیان را نیز به خلاقیت و نوآوری حرکت دهد.

*هر دانش‌آموز یک میلیون و دویست‌هزار تومان هزینه دارد

وزیر آموزش و پرورش به محور چهارم برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: محور چهارم سیاست عملیاتی کردن یا سرانه‌ای کردن بودجه است.

وی ادامه داد: برای سال 93 در لایحه دولت پیشنهاد کردیم که بودجه مدارس را در اختیار مدیر مدرسه قرار دهیم و از وی بخواهیم که این بودجه را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه به طور متوسط برای هر دانش‌آموز یک میلیون و دویست‌هزار تومان هزینه می‌کنیم افزود: این اعتبار به جز هزینه‌های سرمایه‌ای است و مدیر با اعتباری که به تعداد هر دانش‌آموز به وی داده می‌شود تمام هزینه‌های مدرسه را پرداخت می‌کند در حقیقت مسئولیت‌پذیری معلم افزایش می‌یابد و مدیریت بهتر صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: همانطور که اشاره کردم از 700 مسئله، این چهار موضوع را استخراج کردیم که با حل این موضوعات بسیاری از آن 700 مسئله نیز حل می‌شود.

*باید در نقشه راه تحول، پیش‌نیازها فراهم شود


وزیر آموزش و پرورش به سند تحول این وزارتخانه اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش سند بسیار مهمی به نام سند تحول بنیادین دارد و هر سند تحولی سه مرحله را طی می‌کند که مرحله اول تصویب و مرحله سوم اجراست.

وی ادامه داد: مرحله دوم، عملیاتی کردن و امکان‌سنجی اجرایی کردن سند است زیرا هر سند نیاز به نقشه راه دارد.

فانی اضافه کرد: باید در نقشه راه، پیش‌نیازهای برنامه‌های تحولی را فراهم کنیم، زیرا بدون پیش‌نیازها در اجرای برنامه با مشکل مواجه می‌شویم.

*تغییر در وضع رفاه فرهنگیان تا چهار ماه آینده

وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرسش یکی از فرهنگیان درباره وضعیت معیشتی معلمان گفت: از همان روز اول فعالیت در آموزش و پرورش برای خود مشاوری در بخش رفاه فرهنگیان منصوب کردم که به برنامه‌های خوبی رسیدیم.

وی اظهار امیدواری کرد که تا سه یا چهار ماه آینده این اقدامات شروع شود و فرهنگیان نتایج آن را در آینده‌ای نزدیک مشاهده کنند.

فانی به انتخاب مدیران مدارس اشاره کرد و بیان داشت: یک پروژه علمی برای انتخاب مدیران آموزشگاه‌ها در آموزش و پرورش انجام شده است که اجرا نشد.

وی به تشکیل دفتر بهبود مدیریت در آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: معتقدیم باید بهترین‌ها به عنوان مدیر مدرسه انتخاب شود و آموزش‌های لازم را بگذراند ضمن اینکه ارزیابی ضمن خدمت در دوران مدیریت نیز صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد‌ که طی دو سال آینده طرح مدیریت آموزشگاهی در آموزش و پرورش اجرا شود و از مدیران خوب، دلسوز، با انگیزه و محبوب بین معلمان بعنوان مدیر مدرسه انتخاب شود.

*احیای گروه‌های آموزشی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در خصوص توجه به فضاهای ورزشی دانش‌آموزان، گفت: در این هفته به درخواست بنده دیداری با وزیر ورزش و جوانان داشتیم و پیشنهادم این بود که بین آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان همکاری‌هایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: این پیشنهاد مورد استقبال وزیر ورزش و جوانان قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم از این فضای ایجاد شده در راستای رشد و ارتقای ورزش دانش‌آموزی استفاده کنیم.

فانی به کمرنگ شدن گروه‌های آموزشی در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: گروه‌های آموزشی از سال 60 فعالیت خود را آغاز کردند که در سال‌های اخیر دارای نقش کمرنگی است که امیدواریم با تقویت گروه‌های آموزشی بتوانیم کیفیت برنامه‌های آموزشی و درسی را افزایش دهیم.

*اختصاص ردیف ویژه‌ای برای ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش در بودجه 93

این مقام مسئول در آموزش و پرورش به اختصاص ردیف بودجه‌ای تحت عنوان ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این اعتبار در جهت کیفیت‌بخشی آموزش، تجهیز آزمایشگاه‌ها، تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و تقویت امکانات کمک آموزشی اختصاص می‌یابد و امیدواریم بتوانیم آزمایشگاه‌های مدارس و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بیش از 300 منطقه آموزشی از 700 منطقه آموزشی کشور پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داریم که برای افزایش این پژوهش‌سراها برنامه‌ریزی کردیم.

فانی اضافه کرد: در گذشته آموزش و پرورش 19میلیون دانش‌آموز داشت که اکنون به 12میلیون نفر رسیده است و امکانات نیز یک و نیم برابر شده است و این نشان می‌دهد که استراتژی امروز آموزش و پرورش کشور،‌ ارتقای کیفیت است.

*اختصاص 40میلیارد تومان برای کمک به مدارس شبانه‌روزی

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌هایش در جهت عدالت آموزشی گفت: عدالت آموزشی لفظ عام است که باید برای رسیدن به آن مصادیق را مشاهده کرد بعنوان مثال در جهت رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان در مناطق روستایی، 30میلیارد تومان بین استان‌ها و مناطق روستایی برای طرح روستامرکزی اختصاص یافت.

وی به تعریف طرح روستامرکزی پرداخت و ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان مناطق روستایی که در روستای خود مدرسه ندارند با سرویس مدرسه مانند مینی‌بوس به روستای دیگری منتقل می‌شوند.

فانی به وضعیت مدارس شبانه‌روزی اشاره کرد و افزود: 40میلیارد تومان برای کمک به مدارس شبانه‌روزی درخواست شده است که امیدواریم به زودی تأمین و توزیع شود.

وی ادامه داد: 50 میلیارد تومان نیز در اوایل شکل‌گیری دولت یازدهم دریافت کردیم و به عنوان سرانه بین مدارسی که بیش از یک و نیم سال بود که یک ریال اعتبار نگرفته بودند توزیع شد.

*توزیع شیر بین دانش‌آموزان از اواسط آذر

وزیر آموزش و پرورش در خصوص توزیع شیر بین دانش‌آموزان اظهار داشت:‌ بودجه شیر مدارس به دستور رئیس‌جمهور تأمین شده است و از اواسط آذر توزیع می‌شود.

وی در خصوص دانش‌آموزان تحت پوشش شیر مدارس گفت: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول شیر در مدارس دریافت می‌کنند.

*طرح خرید خدمات آموزشی در جهت کمک به مدارس غیردولتی

فانی در پاسخ به پرسشی برای حل مشکل مدارس غیردولتی که به سمت ورشکستگی می‌روند، بیان داشت: یکی از اقداماتی که پیش‌بینی کردیم خرید خدمات آموزشی است.

وی توضیح داد: ممکن است در مدارس دولتی با کمبود فضا مواجه شویم و در این حالت می‌توانیم در همان منطقه از فضای خالی مدرسه غیردولتی استفاده کنیم.

این مقام مسئول در آموزشی و پرورش اضافه کرد: در طرح خرید خدمات آموزشی، هزینه دانش‌آموز را به مدرسه غیردولتی پرداخت می‌کنیم و دانش‌آموز در آن مدرسه تحصیل می‌کند؛ اعتبار این طرح در بودجه 93 پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: وقتی بخش خصوصی تقویت می‌شود، نظارت نیز افزایش می‌یابد تا به کیفیت آموزشی لطمه‌ای وارد نشود.

*جابه‌جایی املاک آموزشی و پرورش برای حل مشکل مدارس استیجاری

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مشکل مدارس استیجاری کشور بیان داشت در ابتدا باید از فعالیت خیرین مدرسه‌ساز تشکر کنم چرا که از ابتدای شکل‌گیری حرکت خیرین، 25هزار میلیارد تومان برای ساخت و ساز مدارس اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 93 پیشنهاد دادیم که برخی از فضاهای آموزشی که نیاز نداریم بفروشیم و مشکل مدارس استیجاری را حل کنیم، گفت: این موضوع در دولت تصویب شد و امیدواریم مجلس نیز به تصویب برساند تا با جابه‌جایی املاکی که نیاز نداریم مشکل مدارس استیجاری را حل کنیم.

*تأثیر 25 درصدی نمرات امتحانات نهایی در کنکور 93

فانی با بیان اینکه تعریف مشخصی از کتب کمک‌آموزشی وجود ندارد، اظهار داشت:‌ بعضی از کتب کمک‌آموزشی موجود در بازار به حل مسائل کتب درسی می‌پردازد که در این حالت موجب می‌شود قدرت خلاقیت و نوآوری از دانش‌آموز گرفته شود و در کنار آن کتبی نیز وجود دارند که به عمق یادگیری کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: کتب کمک‌آموزشی که در راستای افزایش خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان باشد مفید است اما در حال حاضر برخی کتب کمک آموزشی موجود در بازار از حالت استاندارد خارج است و مورد رضایت ما نیست.

وزیر آموزش و پرورش به بحث کنکور نیز اشاره کرد و گفت: امروز در دفتر وزیر علوم شورای برنامه‌ریزی کنکور را داشتیم و بر این اساس در کنکور سال 93 تأثیر نمرات امتحانات نهایی سال سوم متوسطه 25 درصد خواهد بود.

*حذف مجتمع‌های آموزشی در آینده

وزیر آموزش و پرورش به طرح مجمع‌های آموزشی که در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش در حال اجراست اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح هرچند مدرسه زیر نظر یک مدرسه فعالیت می‌کرد به این معنی که مدیر یک مدرسه کار مدارس دیگر را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در گذشته بین مدیر مدرسه و وزیر چند لایه مانند مدیرکل آموزش و پرورش استان، شهرستان و منطقه وجود داشت که با اجرای طرح مجتمع‌های آموزشی یک لایه مدیریتی افزایش پیدا می‌کرد.

فانی اضافه کرد: بررسی‌هایی که انجام شد، نشان داده است، مدیران زیرمجموعه مجتمع‌های آموزشی انگیزه فعالیت را از دست داده‌اند و احساس می‌کنند آقابالاسر دارند ضمن اینکه اولیای دانش‌آموزان در مشارکت فکری و مالی مدرسه نگران هستند و فکر می‌کنند ممکن است هزینه‌ها در جای دیگری صرف شود.

وی تأکید کرد: مطالعاتی را انجام دادیم و مشخص شد که این مجتمع‌ها موفق نیستند در نتیجه به تدریج و با تمهید مقدمات کاهش می‌یابند.

*پرداخت حق‌التدریس معلمان تا سه ماه آینده

وزیر آموزش و پرورش در مورد پرداخت حق‌التدریس معلمان گفت: مذاکراتی را با معاونت رئیس‌جمهور انجام دادیم و امیدواریم اعتبارات لازم تخصیص یابد که بتوانیم به تدریج تا سه ماه آینده بخشی از این اعتبارات را پرداخت کنیم.

وی در خصوص تجهیز مدارس به بخاری‌های استاندارد نیز بیان داشت: تعدادی از مدارس را توسط بخاری‌های تشعشعی تجهیز کردیم که خرید این بخاری‌ها از خارج از کشور بود اما شرکت صنایع آموزشی امکان تولید این بخاری‌ها را دارد و به مجرد تولید بخاری توسط این شرکت بین مدارس توزیع می‌شود.


ارسال شده در توسط احمد گودرزی

معلما :
به راستی آیا کلامی هست که تاب ثنای ایثار شما آسمانیان رابیاورد؟
کدامین روز ، روز تو نیست وکدامین لحظه است که از شمیم تو سکرآور یا عطر آگین نباشد...

به راستی آیا قلمی را می شناسید که با کلک خیال ، شکوه ایثار خاموش معلم را که در بستر رویش های مکرر آدمی و درگسترده ی تاریخ مکتوب بشریت هماره چون نگینی زرین درخشیده است به تصویر آورد؟

کدام خامه را طاقت تصویر خورشید است ؟...

استاد گرانمایه/ معلم گرانقدر / آموزگار ارجمند ..................................


آنچه از بن جان می آید آن است که از صمیم قلب از همکاری صادقانه وکوشش خالصانه ی شما در راستای هدایت و ارشاد این نسل سرافراز، تقدیر و تبجیل نمایم و صمیمانه ترین سپاس های خود را به شما فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاده و نهال نوپای امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره ی جان آبیاری می نمایید نثارتان کنم.

آرزومندم ؛ ذات اقدس احدیت شما خوبان را که درمسیر تحقق اهداف متعالی مکتب انسان ساز اسلام ،از جان مایه می گذارید در کنف الطاف خاصه ی خویش قرار دهد .

معلما روزت مبارک

 


معلم گرانقدر / آموزگار ارجمند ..................................

عشق ورزیدن به خلق زیباترین ترنم گفتگو با خالق است بخصوص اگر توفیق خدمت به عزیزانی نصیبت کرده که تمام دنیایشان را می توان در پر رنگین پروانه ای خلاصه کرد،

ضمن گرامیداشت روز معلم به این وسیله از زحمات جناب  عالی در پیشبرد اهداف وپیگیری امور آموزشی وپرورشی این دبستان/آموزشگاه/  تقدیر وتشکر می نماییم وامید آن داریم که  درسایه ی الطاف الهی همواره در سنگر خدمت به نوگلان این مرزو بوم وآینده سازان میهن عزیزمان استوار  و سرافراز بمانید.

معلما روزت مبارک


ارسال شده در توسط احمد گودرزی

اس ام اس روز معلم

 

 

معلم

اس ام اس تبریک روز معلم

 

 

ای که الفبای زندگی را از سرچشمه نگاهت آموحتم

استاد عزیزم روزت مبارک . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

دبیر عزیزم . یاد تو همیشه در ذهنم .عشق تو در قلبم و عطر مهربانت همیشه در وجودم

جاری است ، روزت مبارک . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

بی انصافیست که تو را به شمع تشبیه کنم زیرا شمع را میسازند تا بسوزد

اما تو میسوزی تا بسازی ، با سپاس و عرض تبریک فراوان . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

مخصوص دبیر شیمی !

مهر شما ، گرافیت وجود مرا الماس کرد . من از با شما بودنم چیزی فراتر از استوکیومتری

زندگی و مولاریته شادیها آموختم . امیدوارم کلویید زندگی تان شفاف و معادلات زندگیتان

موازنه شده و محلول زندگیتان از عشق و محبت فراسیر شده باشد . با بیشترین درصد

خلوص دوستتان دارم و با بالاترین غلظت مولال ، روزتان مبارک !

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

تا خدا بوده و هست ، معلم بوده و هست و هر روز ، روز معلم هست . معلمی هنر است ، عشقی است آسمانی . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

1000 گل سرخ تقدیم به معلم عزیزم که به من درس صبر و وفاداری آموخت . و مرا در سرزمین دانش بارور ساخت . روزت مبارک . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

سلامی برگرفته از آیه شریفه ی (سلام من قول رحیم) نثارتان باد این مناسبت را غنیمت شمرده روزتان را تبریک عرض مینمایم . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

معلم را بخش کردم اولش محبت آخرش محبت .

خدا تو را می خواست و انتخاب حق خدا بود . دانای عشق روزت مبارک . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

همه قبیله من عالمان دین بودند مرا معلم عشق تو شاعری آموخت

روزت مبارک معلم عزیز . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

ای معلم : ای روشنی بخش دلها . براستی که تو بعد از خداوند (علم الانسان ما لم یعلم ) هستی.چگونه می توان تو را ستود و تو را سرود که تو خود سرود قافله ی تمدن هستی .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

سپاسگزار همچون معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه ها را . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

نمی دانم کدامین جمله را برای توصیف محبت هایتان بنویسم . نمی دانم چگونه شما را توصیف کنم ، معلمی از جنس بلور ، آسمانی و مهربان ، چقدر زیبا واژه ها را آسمانی می کنید . شاگرد کوچک شما

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

معلم با تو من یاد گرفتم که چگونه زنده باشم و چگونه زندگی کنم . . .

روزت مبارک . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

دیروز میگفتم : مشقهایم را خط بزن ... مرا مزن روی تخته خط بکش ... گوشم را مکش مهر

را در دلم جاری بکن ... جریمه مکن هر چه تکلیف میخواهی بگیر ... امتحان سخت مگیر

اما کنون .. مرا بزن ... گوشم را بکش .. جریمه بکن .. امتحان سخت بگیر

مرا یک لحظه به دوران خوب مدرسه باز گردان . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

از پدر گر قالب تن یافتیم از معلم جان روشن یافتیم

هر روزت مبارک . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

سلامت گفتم پیامم دادی ، پیامت چراغ راه زندگیم شد و مرا به سرزمین نور و آگاهی

هدایت کردی ای آینیه تمام نمای عشق و محبت و ایثار هرروزت مبارک باد . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

چگونه می توانم تمام لحظه هایی که چون سرو در مقابلم ایستادی و با شور عشقت مرا سیراب کردی جبران کنم جز اینکه بهترین درود ها و دعاهای خیرم را بدرقه راهت کنم . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

فروغ صبح دانایی انیس روز نادانی چگونه پاس دارم تورا اینک که می دانم خدا هم نیز چون من تورا بسیار دوست می دارد من هم چون خدایم تو را دارم

با سپاس بی حد ... روزت مبارک

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

ای باغبان دلها دل را به تو سپردم سیراب کن زعلمت کویر تشنه ام را بعدش بکار درخت پر بار مهربانی تا بار ان ببارد بر بوستان دلها جاری شود چو خونی درجات بی توانها . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

معلمی شغل نیست هنر است عشق ایثار و فداکاریست. معلم عزیز روز معلم را به شما تبریک می گویم و از زحماتتان تشکر میکنم . . .

 

اس ام اس تبریک روز معلم

 

معلم باغبان باغ عشق است معلم قافله سالار عشق است

همه کار معلم کار عشق است

?


ارسال شده در توسط احمد گودرزی

ممتاز و نمونه شدن برای یکسال است،

                        و ماندگار شدن برای یک عمر؛

سلام بر معلمی که هر سال نمونه است و یک عمر ماندگار ...

معلم عزیزم روزت مبارک که جهانی از نورت مبارک گشته استجملات زیبا گیله مرد


ارسال شده در توسط احمد گودرزی

تاریخ رور معلم

آشنایی با روز معلم

روز 12 اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز معلم نامگذاری شده است.پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت ماه سال 1358 توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر بوده  است.

نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند. چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا است برای مردم.

 

از سوی یونسکو، نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد، 5 اکتبر روز جهانی معلم نامگذاری شده است.بیش از 100 کشور جهان، از جمله ایران، در جریان تصمیم‌گیری برای نامگذاری روز جهانی معلم حضور داشته و هدف از آن توجه بیشتر نسبت به وضعیت معاش معلمان و کیفیت تدریس است.

همه ساله و در چنین روزی در کشورهای مختلف جهان از مقام و نقش معلمان در جامعه تجلیل می‌شود.جوامع پیشرفته جهان اهمیت آموزش عمومی را به عنوان یکی از مهم‌ترین و شاید تنهاترین عامل توسعه اجتماعی دریافته‌اند و سرمایه گذاری‌های عظیم و درازمدتی را روی آن انجام داده‌اند.

 

ارزش و مقام معلم
شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد. لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که اولاً با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می کند و ثانیا تمامی تلاشهای علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می سازد. خداوند را می خوانیم که او رابا سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) محشور سازد.

 

روز معلم

 

هنر معلمی:
معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:

اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: 1ـ 5)

بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست.

در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد. نوعی انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد:
چو قاف قدرتش دَم بر قلم زد هزاران نقش بر لوح عدم زد


از این رو، می توان گفت که هنر شگفت معلمی از آن خداوند عالم است.ـ شهید ثانی رحمت الله درباره هنر معلمی خداوند می فرماید:
خداوند از آن جهت به وصف (اکرمیت) و نامحدود بودن کرامتش، توصیف شد که علم و دانش را به بشر ارزانی داشته است. اگر هر مزیت دیگری، جز علم و دانش، معیار فضیلت به شمار می رفت، شایسته بود همان مزیت با وصف (اکرمیت) در ضمن این آیات همراه و هم پا گردد و آن مزیت به عنوان معیار کرامت نامحدود خداوند به شمار آید. کرامت الهی در این آیات با تعبیر «الاکرام» بیان شده است. چنین تعبیری می فهماند که عالی ترین نوع کرامت پروردگار نسبت به انسان با والاترین مقام و جایگاه او، یعنی علم و دانش هم طراز است


ارسال شده در توسط احمد گودرزی

روز معلم وهفته بزرگداشت آن مبارکباد


ارسال شده در توسط احمد گودرزی