سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعلیم وتربیت

نگاهی به آرایش انتخابات مجلس دهم در بروجرد

روزهای بروجرد-

 

علاءالدین بروجردی مرد همیشه نماینده
علاء الدین بروجردی خود را برای پنجمین دوره نمایندگی در یروجرد آماده می کند پیشتر شایعاتی مبنی بر شرکت وی از حوزه انتخاباتی شهرستان لار در استان فارس، با توجه به نسبت فامیلی خود با خاندان آیت الله لاری وجود داشت که با توجه به شروع غیر رسمی فعالیت های انتخاباتی اطرافیان وی (از چاپ بنر و تقویم جیبی و ...) حضور وی از حوزه انتخاباتی بروجرد قطعی به نظر می رسد.
از حامیان بروجردی می توان به جمعی از بازاریان، تعداد قابل توجه ای از کارمندان ادارات بروجرد و دانشگاه آیت الله بروجردی ، صاحبان کارخانه ها و واحد های تولیدی و برخی از فامیل های بزرگ مانند جوجو و تعداد کمتری از روستاهای بروجرد را نام برد.
به نظر می رسد بروجردی اگرچه همچنان یکی از شانس های ورود به مجلس به حساب می‌آید اما آرای منفی وی نیز زیاد است و چه بسا اگر مشارکت در انتخابات مجلس دهم بالا باشد اتفاقات دیگری برای وی بیفتد.


بهرام بیرانوند مرد بدون وعده
بهرام بیرانوند نماینده بروجرد در مجلس نهم مسیر دشواری برای راهیابی به مجلس دهم پیش رو دارد وی یکی از منتقدان سرسخت دولت به حساب می آید که این خود مسیر دشوار وی را برای راهیابی مجدد  به مجلس نشان می دهد. از جمله نکات مثبت نمایندگی بهرام بیرانوند عدم ورود به مسایل اجرایی و عزل و نصب ها است که طبق قانون در حوزه اختیارات دولت است اصطلاح "والیان مجازی" که در مراسم معارفه فرماندار بروجرد به کار برد و کنایه به کسانی است که نباید در عزل و نصب ها در بروجرد دخالت کنند در فضای سیاسی بروجرد ماندگار شد. روستاهای جنوب بروجرد و جمعی از نیروهای بسیجی و مذهبی بروجرد از جمله حامیان بهرام بیرانوند به حساب می آیند.


هادی مقدسی
هادی مقدسی نماینده مجلس هشتم بروجرد نیز به طور جدی قصد ورود به انتخابات مجلس دهم را دارد وی که در دور دوم انتخابات مجلس نهم در رقابت با بهرام بیرانوند از راهیابی به مجلس بازماند در سه دوره گذشته انتخابات مجلس توانسته است پایگاه رای ثابتی برای خود بدست آورد و امیدوار است با تغییر شرایط دوباره به مجلس راه پیدا کند.


فاطمه مقصودی
فاطمه مقصودی که در انتخابات مجلس گذشته توانست رای بسیار خوبی را بدست آورد امسال مصمم است با توجه به تجربیات خود بتواند به عنوان اولین زن در بروجرد به مجلس راه پیدا کند.


اعضای شورای شهر
زمزمه هایی مبنی بر حضور برخی از اعضای شورای شهر بروجرد در انتخابات مجلس دهم وجود دارد که احتمال حضور سه نفر از آنان جدی است. محسن روحبخشان، محمد رضا معظمی گودرزی و موسی نیکوکار(جوجو) که سومی در صورت حضور می تواند بر آرا بروجردی نیز تاثیر منفی بگذارد. موسی نیکوکار هرچند دارای پایگاه رای ثابت و قومیتی است اما به نظر  نمی رسد این تعداد رای برای حضور در مجلس کافی باشد مگر اینکه بتواند آرا بخش های دیگر جامعه بروجرد را نیز بدست آورد. ضمن آنکه محسن روحبخشان از حمایت بخش قابل توجهی از فرهنگیان بروجرد نیز برخوردار است. طبق قانون انتخابات، اعضای شورای شهر تا زمان انتخابات نیازی به استعفا ندارند.


اصلاح طلبان و طرفداران دولت
پس از بی تفاوتی اصلاح طلبان و سخت گیری های بوجود آمده در دو دوره گذشته انتخابات مجلس که موجب شده بود فضای انتخابات به صورت یک طرفه در اختیار اصولگرایان قرار گیرد و نمایندگان بروجرد نیز از طیف اصولگرایان انتخاب شوند شنیده ها حاکی از آن است که همگام با سراسر کشور اصلاح طلبان و طرفداران دولت تدبیر و امید به طور جدی وارد انتخابات مجلس دهم خواهند شد و برای بدست آوردن حداقل یکی از صندلی های بروجرد در مجلس در حال برنامه ریزی هستند. با توجه به شیوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس که در همه‌ی استان ها و شهرهای کشور یکسان خواهد بود شورای مشورتی استان لرستان نیز به ریاست محمد رضایی معاون سیاسی سید حسن رسولی استاندار لرستان در زمان اصلاحات تشکیل شده است اگرچه هنوز وارد مصادیق نامزدهای احتمالی در بروجرد نشده است.


سایر نامزدهای احتمالی
سرهنگ هوشنگ گودرزی، محمدرضا جابر انصاری، شهاب گودرزی نیز به عنوان نامزدهای احتمالی در انتخابات آینده مطرح هستند.


اگرچه نام های مطرح شده در این یادداشت به طور قطعی و رسمی اعلام حضور نمی کنند اما برخی از هم اکنون محل ستادهای تبلیغاتی خود را در شهر مشخص نموده اند و سفر به روستاها را نیز در برنامه کاری خود دارند.


ارسال شده در توسط احمد گودرزی

انتخابات مظهر اقتدار نظام ومردم است.


ارسال شده در توسط احمد گودرزی
<      1   2   3